Przekształcenie powierzchni mieszkalnej na biuro

Przekształcenie powierzchni mieszkalnej na biuro to nie tylko możliwość obniżenia kosztów prowadzenia działalności, ale również oszczędność czasu potrzebnego na szukanie odpowiedniego lokalu. To także brak konieczności podpisywania długoterminowych i często skomplikowanych umów najmu. Takie właśnie argumenty często podnoszą przedsiębiorcy stawiający pierwsze kroki na biznesowym rynku. Czy słusznie?

Biuro w domu - czemu tak?

Nie ulega wątpliwości, że rejestracja firmy w domu jest szybka i prosta. Wystarczy złożyć wniosek do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), w którym wskaże się m.in. adres zamieszkania i adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej i voila! Do obowiązków przedsiębiorcy będącego właścicielem mieszkania lub domu w którym prowadzona będzie działalność jest również opłacanie odpowiedniego podatku od nieruchomości odzwierciedlającego powierzchnię na której prowadzone będzie biuro.

W przypadku najmowania lokalu, przedsiębiorca musi znaleźć właściwy lokal oraz powinien uzyskać pisemną zgodę od najemcy, a ten zaś powinien opłacać podatek we właściwej wysokości.

Alternatywa do pracy w domu

Alternatywą dla świadczenia usług we własnym domu jest najem lub zakup nieruchomości o charakterze zbieżnym z planowaną działalnością. Lokale w Beskidach nie należą do najdroższych zarówno jeżeli rozpatruje się je w kontekście najmu, jak i kupna na własność. Podobnie jak w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w mieszkaniu, także i w lokalu przedsiębiorca może ująć w rozrachunkach koszty prowadzenia firmy (koszty używania i utrzymania nieruchomości tj. prąd, ogrzewanie, wodę, wywóz śmieci), z tą różnicą, że w przypadku biura w domu może uwzględnić koszt w wysokości proporcjonalnej do powierzchni mieszkania wykorzystywanej do celów prowadzenia działalności.

Przedsiębiorcy, którzy najmują lub posiadają lokale w Bielsku-Białej i innych miastach Polski, szczególnie cenią sobie swobodę prowadzenia działalności poza miejscem zamieszkania. Praca w domu często jest niedoceniana przez innych domowników, którzy swoim jestestwem mogą niechcący rozpraszać lub nawet przeszkadzać w świadczeniu usług. Drugim najczęściej podnoszonym argumentem za umiejscowieniem siedziby firmy poza własnym M jest kwestia wizerunkowa. Dużo poważniej i profesjonalniej wygląda na wizytówce i w rzeczywistości adres siedziby firmy w znanej i prestiżowej lokalizacji, aniżeli na 3 piętrze budynku mieszkalnego. Odpowiedni wizerunek w biznesie to kwestia, o której warto pamiętać i o którą szczególnie warto dbać.

 

Generalizując, nowi przedsiębiorcy rozpoczynają podbój rynku od prowadzenia działalności w miejscu zamieszkania. Z przekształceniem powierzchni mieszkalnej na biuro nie wiąże się rozbudowana biurokracja ani ponoszenie jakichkolwiek kosztów (poza wyższym podatkiem od nieruchomości), co stanowi ku temu dodatkową zachętę.

Niemniej jednak w zależności od charakteru działalności gospodarczej niektórzy przedsiębiorcy są zmuszeni do poszukiwania lokalu dopasowanego do ich biznesu (np. gastronomia, hotelarstwo, usługi medyczne). Tu z pomocą może przyjść doświadczona agencja nieruchomości, która pomoże znaleźć odpowiedni lokal w atrakcyjnej cenie oraz która pomoże bezpiecznie sfinalizować transakcję jego kupna-sprzedaży lub najmu całości lub części nieruchomości.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dotosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów. Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Korzystanie z tej strony bez zmian ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

rozumiem