Dom otwarty (ang. Open House) w Polsce

Dom otwarty to wyjątkowa okazja do obejrzenia nieruchomości w dość niecodzienny sposób. Chociaż w Polsce to wciąż nowość wśród pośredników nieruchomości to coraz więcej z nich sięga po to rozwiązanie. Zobaczmy, czym dokładnie jest "open house" oraz jak się do niego przygotować.

Dom otwarty - czyli ciekawy trend prezentacji nieruchomości prosto z Ameryki

Dom otwarty (z ang. Open house) to jeden ze sposobów zareklamowania nieruchomości. To wydarzenie marketingowe, które promuje sprzedaż domu. Polega ono na tym, że agencja nieruchomości przygotowuje dom ze swojej oferty i udostępnia go swoim potencjalnym klientom. Osoby przychodzące na Open house mogą bez pośpiechu poznać nieruchomość i obejrzeć każdy jej kąt. Na miejscu czeka na nich kawa i herbata oraz przekąski. W czasie zwiedzania mogą porozmawiać z pośrednikiem nieruchomości i wypytać go o wszystkie ważne dla nich kwestie. Takie wydarzenie trwa zazwyczaj 2-3 godziny. 

Open house jest korzystne zarówno dla biur nieruchomości, jak i dla klientów. Agenci zbierając wszystkich potencjalnych nabywców w jednym miejscu, oszczędzają dużo czasu. Natomiast przyjazna i mniej formalna atmosfera sprawia, że klienci czują się na takiej prezentacji swobodnie. 

Open house to akcje popularne szczególnie na zachodzie. W Stanach Zjednoczonych oraz w Kanadzie domy otwarte są na tyle powszechne, że przejeżdżając na weekend do jakiegoś miasta możemy być niemal pewni, ze napotkamy chociaż jedno takie przedsięwzięcie. Open house, w zależności od biura, które je organizuje, mają tam różne oblicza. Jedne z nich są szybkie i nastawione na pokazaniu potencjalnym nabywcom jak największej liczby nieruchomości. Inne zaś przypominają spotkania towarzyskie dla znajomych i oferują dla zwiedzających bogaty poczęstunek czy nawet konkursy. 

Open house - po co się to organizuje? 

Open house to jedno z działań marketingowych stosowanych w nieruchomościach. Głównym celem tego typu wydarzeń jest szybka sprzedaż domu. Szybka, bo czasem jeszcze w czasie trwania wydarzenia znajdzie się klient w stu procentach zdecydowany, by kupić posiadłość. 

Dom otwarty - jak przygotować nieruchomość? 

Aby promocja zakończyła się sukcesem, nieruchomość musi być do niej odpowiednio przygotowana. Po pierwsze, należy zadbać o to, by klienci bez problemu mogli zlokalizować miejsce całego przedsięwzięcia. Warto zastosować w tym celu różne strzałki, szyldy i tablice informacyjne. 

Podstawową rzeczą jest również dokładne posprzątanie nieruchomości. Należy też zabrać osobiste i wartościowe przedmioty właścicieli (jeśli w czasie Open house nadal mieszkają w domu). Co do samej ich obecności podczas prezentacji nieruchomości - zależy to od ich indywidualnych preferencji. Niektórzy mogą czuć się nieswojo widząc, jak po ich domu krzątają się obcy ludzie. 

W dobrym guście, leży zapewnienie potencjalnym klientom kawy i herbaty oraz przekąsek, a w przypadku luksusowych nieruchomości - cateringu. 

Jeśli chodzi o agentów nieruchomości to powinni być oni dobrze przygotowani do wydarzenia. Kompleksowa wiedza o nieruchomości, wizytówki, ulotki z informacjami dla zainteresowanych gości to absolutny must have. W przypadku nieruchomości w Beskidach, warto sięgnąć po doświadczone biuro nieruchomości, np. Józef Kufel Nieruchomości.

Dom otwarty - jak promować?

Sposobów promocji open house jest wiele, jednak najważniejsze, by były one odpowiednio dobrane do grupy docelowej klientów. Na nic bowiem zda się nawet najciekawszy dom otwarty, jeśli na prezentacje przyjdą osoby, które nie są zainteresowane danym typem nieruchomości. Promocje należy rozpocząć z wyprzedzeniem, tj. najlepiej około 1- lub 2-tygodniowym. Informacje o wydarzeniu publikujemy w ofertach na stronie biura nieruchomości oraz na portalach ogłoszeniowych. Akcje promocyjne korzystnie jest też przeprowadzać z użyciem social media. Na Facebooku jest mnóstwo grup zrzeszających osoby szukające dla siebie nieruchomości - warto to wykorzystać dodając posty w tego typu grupach, ogłoszenia na fanpage biura nieruchomości czy tworząc wydarzenie i zapraszając na nie użytkowników. 

Promocje dobrze jest zastosować również poza Internetem, np. drukując i wywieszając w odpowiednich miejscach plakaty z zaproszeniem na prezentacje.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dotosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów. Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Korzystanie z tej strony bez zmian ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

rozumiem