Gdzie wystawić nieruchomość na sprzedaż?

Gdzie wystawić nieruchomość na sprzedaż? To pytanie zadaje sobie każdy, kto pierwszy raz mierzy się z chęcią sprzedaży nieruchomości lub ten, kto bezskutecznie próbuje sprzedać nieruchomość od dłuższego czasu i szuka nowych pomysłów na prezentację swojej oferty.

Niniejszy artykuł zawiera wskazówki dotyczące najlepszych miejsc na promocję swojego ogłoszenia o chęci sprzedaży nieruchomości w Polsce, bez względu na jej charakter czy lokalizację. Zapraszamy do lektury i korzystania z porad!

Internetowe serwisy ogłoszeniowe

W dobie Internetu oraz rosnącej popularności i umiejętności korzystania z jego dobrodziejstwa przez wszystkie pokolenia, wydaje się rozsądnym publikacja oferty w internetowych serwisach ogłoszeniowych, zarówno tych o zasięgu lokalnym, jak i ogólnopolskim. Publikacja ogłoszeń w tego typu miejscach zwykle wiąże się z koniecznością poniesienia opłat wynoszących od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych za jedno ogłoszenie o ograniczonym czasie publikacji. Chcąc zwiększyć widoczność takiego ogłoszenia, a co za tym idzie, poszerzyć liczbę potencjalnych zainteresowanych nieruchomością, warto skorzystać z opcji wyróżnienia (premium). Jest to zawsze wariant odpłatny, wiążący się (w zależności od popularności danego serwisu) z opłatą od kilkunastu do nawet kilkuset złotych, w zależności od formy i czasu trwania promocji.

Choć ponoszenie opłat za dodanie ogłoszenia może być deprymujące, to wciąż jest to jedna z najlepszych form informowania potencjalnych klientów o istnieniu nieruchomości na sprzedaż.

Media społecznościowe

Pozostając przy możliwościach jakie oferuje Internet, nie sposób nie wspomnieć o mediach społecznościowych. Facebook, a precyzyjniej - grupy w tym serwisie społecznościowym, pozwalają na bezpłatne zakomunikowanie chęci sprzedaży wszystkiego, co legalne. Wystarczy mieć konto w tym serwisie społecznościowym, dołączyć do danej grupy i opublikować ogłoszenie. Szybkość, prostota i nieodpłatność to największe zalety publikacji oferty tą metodą. Jednak jak każde bezpłatne narzędzie, także i tutaj trzeba liczyć się ze świadomością pewnych niedogodności. Główną z nich jest ograniczony zasięg (widoczność) oferty. Widzą ją tylko osoby, które należą do danej grupy i to jeszcze nie wszystkie (to celowe "zagranie" Facebooka, na które nie ma się żadnego wpływu). Jeżeli weźmiemy również pod uwagę fakt, iż do takich grup zwykle przystępują osoby, które chcą coś sprzedać, to grono potencjalnych klientów jest mniejsze niż liczba uczestników danej grupy.

Ogłoszenia w prasie

Publikacja ogłoszeń w drukowanej prasie, choć na pozór wydaje się "metodą z brodą", wciąż jest skuteczna i częstokroć dużo tańsza od prezentacji oferty w popularnych serwisach ogłoszeniowych. Mniejsza konkurencja i ograniczona liczba znaków/słów do wykorzystania sprawiają, że łatwiej jest zaprezentować swoje ogłoszenie i zdobyć potencjalnego klienta.

Znajomi znajomych

Bez względu na to gdzie wystawimy nieruchomość na sprzedaż, nie wolno zapominać o podstawowej i bezpłatnej formie komunikacji - rodzinie i znajomych. Przed jakąkolwiek publikacją oferty warto zakomunikować członkom rodziny i przyjaciołom chęć sprzedaży nieruchomości. Nierzadko zdarza się, że "ktoś zna kogoś", kto mierzy się z zamiarem kupna akurat w tym rejonie mieszkania, domu, działki lub lokalu. W ten sposób znacznie skrócony zostaje czas potrzebny na znalezienie kupca na nieruchomość i zaoszczędzone zostaje sporo pieniędzy na promocję ogłoszeń.

Profesjonalne biuro obrotu nieruchomościami

Na rynku istnieje wiele biur pośredniczących w obrocie nieruchomościami, zarówno indywidualnie działających na lokalnym rynku, jak i zrzeszonych pod jedną, ogólnopolską marką. Skorzystanie z usług profesjonalnej agencji nieruchomości może zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy. Decydując się na oddanie nieruchomości na wyłączność (tylko jednej agencji), ta zaangażuje się w pełni w promocję oferty i szybsze znalezienie kontrahenta, aniżeli decyzja będzie dotyczyć sprzedaży nieruchomości przez biuro nieruchomości nie na wyłączność (co oczywiście nie wyklucza zaangażowania agencji w poszukiwania klienta).

Agencje nieruchomości posiadają własne, skuteczne metody promocji ogłoszeń o nieruchomościach, wypracowane na przestrzeni wielu lat. Doskonale znają lokalny rynek i to, na co zwracają uwagę klienci poszukujący nieruchomości w danym regionie. Precyzyjnie potrafią zaprezentować ofertę w różnych kanałach promocji, jak również na żywo udzielać odpowiedzi potencjalnym klientom. Mają również atrakcyjniejsze warunki publikacji ogłoszeń i ich promocji, wynikające z długoterminowych współprac z wydawcami serwisów internetowych, prasy, itd., dzięki czemu mogą promować oferty z dużo większą intensywnością niż ma to miejsce przy kliencie indywidualnie korzystającym z danego rozwiązania.

Rozliczenie współpracy z profesjonalnym biurem obrotu nieruchomościami zwykle następuje po sfinalizowaniu transakcji, a zatem nie wymaga ponoszenia kosztów bez gwarancji powodzenia inwestycji. Co więcej, cały ciężar znalezienia nabywcy spoczywa na agencji, dzięki czemu zaoszczędzony czas można spożytkować np. na przeprowadzkę, poszukiwanie nowej nieruchomości lub po prostu na urlop.

 

Jeżeli posiadają Państwo nieruchomość na sprzedaż w Beskidach i chcieliby Państwo poznać możliwości współpracy w ramach sprzedaży domu, działki, mieszkania, lokalu, obiektu lub hali, serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszymi agentami. Jesteśmy do Państwa dyspozycji w dwóch lokalizacjach:

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dotosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów. Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Korzystanie z tej strony bez zmian ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

rozumiem