Wirtualne prezentacje nieruchomości - przyszłość czy chwilowy trend?

Nowoczesne technologie i niemal nieograniczony dostęp do sprzętów elektronicznych i sieci internetowej dla wszystkich ludzi, otwiera nowe możliwości dla wielu branż, w tym branży nieruchomości. Jednym z najgorętszych obecnie trendów są wirtualne prezentacje nieruchomości. Zobaczmy, o co w tym chodzi.

Wirtualne prezentacje nieruchomości - czym są?

Obecnie nikt nie wyobraża sobie oferty dotyczącej sprzedaży domu czy mieszkania bez fotografii obiektu, o którym mowa w ogłoszeniu. Dobre zdjęcia odgrywają zresztą ogromną rolę - sprawiają, że dane ogłoszenie jest bardziej popularne i częściej oglądane przez potencjalnych nabywców nieruchomości. Niektóre biura nieruchomości, a nawet osoby prywatne chcące sprzedać dom czy mieszkanie postanowiły pójść o krok dalej i oprócz zwykłych, tradycyjnych zdjęć sprzedawanego budynku udostępniają wirtualne prezentacje nieruchomości, najczęściej w formie wirtualnego spaceru po obiekcie.

Do stworzenia takiego spaceru wykorzystuje się zdjęcia sferyczne, które są łączone za pomocą specjalnego programu, w taki sposób, aby w ostatecznej wersji prezentowały widok w zakresie 360 stopni. Sprawia to, że potencjalny klient może "przechadzać" się po wszystkich pomieszczeniach w obiekcie, spoglądać w górę i w dół oraz na boki, zupełnie tak, jakby znajdował się w danym miejscu w realnym świecie.

Wirtualny spacer jest możliwy na komputerach stacjonarnych i przenośnych, a także na tabletach i smartfonach. Taka forma przedstawiania budynków i miejsc jest powszechnie znana i wykorzystywana już od wielu lat - przykładem jest np. narzędzie Google Street View umożliwiające oglądanie terenów zewnętrznych czy dostępny w Internecie wirtualny spacer po paryskim muzeum Luwr.

Jakie są zalety wirtualnych prezentacji nieruchomości?

Wirtualne prezentacje nieruchomości nie bez powodu są aktualnie gorącym trendem wśród osób chcących sprzedać lub wynająć nieruchomość. Posiadają one wiele zalet, które są w stanie wpłynąć na popularność oferty i w efekcie przyspieszyć znalezienie najemcy lub kupca obiektu. Co więcej, warto zauważyć, że wirtualne prezentacje nieruchomości niosą korzyści dla obydwu stron transakcji - zarówno ludzi chcących kupić nieruchomość, jak i tych osób lub biur nieruchomości, które chcą ją sprzedać. Zobaczmy, jakie są najważniejsze plusy skorzystania z takiego rozwiązania.

Zwiększenie atrakcyjności oferty

Zastosowanie wirtualnej prezentacji nieruchomości w ogłoszeniu w dużym stopniu zwiększy jego atrakcyjność i popularność wśród osób przeglądających serwis. W Polsce, taka forma prezentacji obiektów wciąż jeszcze stanowi nowość, dlatego klienci chętnie sprawdzają, jak wygląda taki wirtualny spacer. Poza tym, pozwala to wyróżnić się wśród ogłoszeń konkurencji. Zwiększenie atrakcyjności oferty prowadzi do dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów i w konsekwencji do szybszego znalezienia kupca domu czy mieszkania.

Możliwość dokładnego zaprezentowania nieruchomości

Nawet najlepsze zdjęcia 2D nie przedstawią tak dobrze pomieszczeń, jak połączone ze sobą zdjęcia sferyczne. Wirtualne przedstawienie nieruchomości, zwłaszcza w formie spaceru, pozwala oglądającemu wejść do każdego pomieszczenia, rozejrzeć się dookoła i obejrzeć nieruchomość. Dzięki temu może on zobaczyć szczegóły, które na zwykłej fotografii wychodziłyby poza kadr. Oglądający ma przy tym poczucie, jakby osobiście znajdował się w obiekcie, co sprawia, że o wiele łatwiej może on wyobrazić sobie układ pomieszczeń w nieruchomości i wstępnie ocenić, czy spełnia ona jego oczekiwania.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Możliwość dokładnego zaprezentowania nieruchomości wiąże się z kolejną zaletą wirtualnych prezentacji nieruchomości, a mianowicie z oszczędnością czasu i pieniędzy. W przeciwieństwie do zdjęć 2D, oglądając fotografie sferyczne, klienci mogą lepiej wstępnie ocenić, czy dana nieruchomość im się podoba czy nie. Sprawia to, że na osobiste oglądanie obiektu umawiają się już bardziej zdecydowane osoby. To duża oszczędność czasu, zarówno dla nich, jak i dla osób prezentujących im budynki. Brak konieczności dojazdów wiąże się również z oszczędnością pieniędzy, których nie trzeba wydawać na paliwo.

Czy wirtualne prezentacje nieruchomości są chwilowym trendem?

Odpowiedz na to pytanie brzmi - zdecydowanie nie. Świat nieustannie zmienia się, a technologia idzie do przodu, co wpływa na niemal każdy aspekt życia człowieka. Chociaż wirtualne prezentacje nieruchomości obecnie stanowią nowość i w Polsce, biura nieruchomości dopiero zaczynają włączać takie metody prezentacji ofert do swoich strategii marketingowych i sprzedażowych, to z całą pewnością można się spodziewać, że niebawem takie rozwiązania będą już standardem.

Nie można oczywiście zakładać, że wirtualne prezentacje nieruchomości zupełnie wyprą oglądanie obiektów na żywo. Jest to niemożliwe, gdyż nawet najlepsze fotografie nigdy w całości nie oddadzą wszystkich szczegółów danego domu czy mieszkania. Można jednak być niemal pewnym, że tego typu rozwiązania nie są chwilowym trendem, ale w niedalekiej przyszłości staną się nieodłącznym elementem każdej oferty dotyczącej sprzedaży nieruchomości.

Jak zrobić wirtualną prezentacje nieruchomości?

Chociaż przygotowanie wirtualnej prezentacji nieruchomości wiąże się z wieloma korzyściami, to należy poświęcić na to pewną ilość czasu oraz włożyć w to odrobinę wysiłku. Prezentacja powinna być zrobiona w sposób przemyślany i staranny. Pomieszczenia muszą być uprzednio przygotowane do zdjęć - wysprzątane i wystylizowane. Można przy tym skorzystać z usług home staggingu. Fotografie powinny być wyraźne, w dobrej rozdzielczości i doświetlone. Najlepiej jest wykonywać je profesjonalnym sprzętem fotograficznym, chociaż wirtualny spacer można stworzyć nawet ze zdjęć zrobionych smartfonem z dobrym aparatem. Oprócz wirtualnego przedstawienia nieruchomości, w ogłoszeniu nie może oczywiście zabraknąć również dokładnego opisu domu czy mieszkania i tradycyjnych zdjęć 2D.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dotosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów. Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Korzystanie z tej strony bez zmian ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

rozumiem